Categorie: Achtergrond Pagina 3 van 17

Verantwoordelijkheidsbesef

Ik verbaas mij al jaren over het feit dat zowel het de Katholieke Kerk als de Nederlandse Staat volstrekt ontbreekt aan verantwoordelijkheidsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel.

Een afstandsmoeder vroeg zich af: Hoe zou de Dikke van Dale deze praktijken verwoorden? Ik besloot om de kern van deze vraag voor te leggen aan het (niet feilloze) moderne orakel van deze tijd: ChatGPT.

Het antwoord is verrassend en wellicht dat wij als belanghebbenden hiermee onze zaak hier juridisch verder mee kunnen onderbouwen. Tot slot bevat het antwoord zelfs een concept speech voor de premier. Ha!




Veel schadezaken worden juridisch afgewezen wegens verjaring. De staat beroept zich erop dat, volgens de wetgeving van toen, bepaalde handelingen niet als onrechtmatig werden beschouwd, of dat bewijs ontbreekt. Hoe kan het dan dat de slavernij niet verjaard bleek en de overheid daar wel excuses voor heeft aangeboden, net zoals men excuses aanbood voor de genocide door het Nederlandse leger in Rawagede (Indie), terwijl ook dit lang geleden is?































Doorgangshuizen

Alleen voor leden

Om deze pagina te kunnen zien moet je eerst zijn ingelogd. Deze pagina is uitsluitend toegankelijk voor leden. Om verder te gaan moet je je geregistreerd hebben voor deze website.

Nieuwe aanmelding?

Registreer je eenmalig op de pagina Registratie.

Al geregistreerd?

Als je je al eens eerder geregistreerd hebt log dan in via de pagina Inloggen.
Het is NIET MOGELIJK om in te loggen met Facebook- of inloggegevens van andere websites.
Let op! Als je driemaal foutief inlogt dan wordt je aanmelding tijdelijk geblokkeerd. Je kunt het dan een dag later opnieuw proberen. 

Verschil tussen Registreren en Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Stel je wachtwoord opnieuw in.

Vragen?

Neem contact met me op.

Acceptatie voorwaarden

Door je te registreren, in te loggen op deze website of deze website te bezoeken accepteer je de voorwaarden gesteld in het protocol.

EMDR en Trauma

Alleen voor leden

Om deze pagina te kunnen zien moet je eerst zijn ingelogd. Deze pagina is uitsluitend toegankelijk voor leden. Om verder te gaan moet je je geregistreerd hebben voor deze website.

Nieuwe aanmelding?

Registreer je eenmalig op de pagina Registratie.

Al geregistreerd?

Als je je al eens eerder geregistreerd hebt log dan in via de pagina Inloggen.
Het is NIET MOGELIJK om in te loggen met Facebook- of inloggegevens van andere websites.
Let op! Als je driemaal foutief inlogt dan wordt je aanmelding tijdelijk geblokkeerd. Je kunt het dan een dag later opnieuw proberen. 

Verschil tussen Registreren en Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Stel je wachtwoord opnieuw in.

Vragen?

Neem contact met me op.

Acceptatie voorwaarden

Door je te registreren, in te loggen op deze website of deze website te bezoeken accepteer je de voorwaarden gesteld in het protocol.

Moederheil in 3D

Alleen voor leden

Om deze pagina te kunnen zien moet je eerst zijn ingelogd. Deze pagina is uitsluitend toegankelijk voor leden. Om verder te gaan moet je je geregistreerd hebben voor deze website.

Nieuwe aanmelding?

Registreer je eenmalig op de pagina Registratie.

Al geregistreerd?

Als je je al eens eerder geregistreerd hebt log dan in via de pagina Inloggen.
Het is NIET MOGELIJK om in te loggen met Facebook- of inloggegevens van andere websites.
Let op! Als je driemaal foutief inlogt dan wordt je aanmelding tijdelijk geblokkeerd. Je kunt het dan een dag later opnieuw proberen. 

Verschil tussen Registreren en Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Stel je wachtwoord opnieuw in.

Vragen?

Neem contact met me op.

Acceptatie voorwaarden

Door je te registreren, in te loggen op deze website of deze website te bezoeken accepteer je de voorwaarden gesteld in het protocol.

Dilemma

Oorspronkelijk gepost op 2 januari 2025

Een jaar of twee geleden ontstond er een situatie waarbij ik in conflict kwam met mijn eigen principes. Nooit eerder voelde ik mij zo in een hoek gedreven, door derden gepaternaliseerd en betutteld en besloot ik om mijn principes hoog te houden.

Het heeft mij lang verbaasd hoe het toch eigenlijk kan dat er ruim 28.000 afstandskinderen en nog eens tienduizenden afstandsouders (vaders meegerekend) in Nederland zijn, maar dat er nog nooit vanuit de betrokken instanties enig formeel respect of empathie is betoond aan deze grote groep getraumatiseerde mensen. Je kind afgenomen, je ouders en families kwijt en niemand die er tot op de dag van vandaag nog wakker van ligt. De kerk niet, de overheid niet en de maatschappij niet.

Toen ik in 2018 Moederheil.nl startte, was het mijn diepste wens om ergens in Nederland een plek te hebben waar alle slachtoffers van gedwongen afstand in Nederland hun verdriet en emoties over hun persoonlijke verlies kunnen verwerken. Na een herhaalde oproep meldde zich een groep enthousiaste mensen die zich net als ik hard wilden maken voor de realisatie van een monument in Breda. Aangezien Moederheil/Valkenhorst in Breda had gestaan, was dit dan ook de meest voor de hand liggende plaats.

Twee jaar lang duurden de gesprekken met de lokale overheid en de politiek bleek een keiharde noot om te kraken. Het was een zware bevalling en na twee jaar ongehuwde zwangerschap kwam het hoge woord eruit: de lokale politiek ging niet akkoord met onze roep om een monument en men besloot dat een eigen initiatief van de gemeente politiek gezien beter was.
Het besluit daartoe had de gemeente zelfs al genomen en wij werden hierover pas achteraf geïnformeerd. Schaamteloos en respectloos drukte de gemeente ons aan de kant. We kregen nog slechts de gelegenheid om de “plaatjes in te kleuren”.

Mijn nekharen stonden overeind. Ik was in shock. Net zoals er 60 jaar geleden voor ons werd besloten dat het beter voor ons was om ongehuwde moeder en kind van elkaar te scheiden, zo’n gevoel kreeg ik opnieuw bij dit voorstel dat inmiddels al een besluit was.

Alternatief

Voor mijn gevoel zag ik dat de geschiedenis zich herhaalde. Ik kon het niet bevatten en het raakte mij diep. De lokale politiek had de beslissing al genomen voor realisatie van haar eigen alternatief: een muurschildering en de denktank werd gevraagd om input. Voor mij was het gewoon te pijnlijk dat wij alleen nog maar de plaatjes mochten inkleuren, terwijl het mijn doel was dat wij, de betrokkenen, zelf konden bepalen hoe het plaatje er zou moeten uitzien.

Ik kon mij niet verenigen met het opzij zetten van het monument en dit door de gemeente Breda doorgedrukte idee als alternatief te accepteren; ik kòn hier gewoon geen deel van uitmaken en besloot om mezelf terug te trekken uit dit door mijzelf geïnitieerde initiatief. Het voelde als een dolksteek in de rug.

Muurschildering

Ik juich elk initiatief toe dat er, op welke manier dan ook, aandacht wordt geschonken aan de vergeten geschiedenis van de slachtoffers van gedwongen afstand in Nederland.

Maar het feit dat ons initiatief door de lokale politiek van tafel werd geveegd en vervangen met een door de gemeente bepaalde alternatief, was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ons leed is geen toeristische attractie en dient dit ook niet te zijn!

MonumentMuurschildering
DoelgroepBetrokkenenGeïnteresseerden, toeristen
DoelVerwerking emoties, zoals rouw, pijn en verdrietToeristische attractie
Plaats voor het uiten van respectOpfleuren van de stad, toeristische rondgang
Bedoeld om ons leed te gedenkenBedoeld om te informeren
FunctieReflectie zoals bij een grafsteen op een begraafplaatsAttractie stadswandeling
QR-code naar web pagina met achtergrondinformatie over het hoe en waarom van het monumentQR-code leidt naar website van de maker ipv aanvullende informatie over het doel

Aanvulling

Begrijp me niet verkeerd, ik betwist de kunstzinnige uiting niet. En ik maak graag een compliment aan allen die zich ervoor hebben ingezet. Ik had graag gezien dat het een aanvulling was geweest op een monument, in plaats van een vervanging.

In mijn kritische optiek zie ik dat de realisatie van een monument politiek en juridisch wordt uitgelegd als een acceptatie van betrokkenheid bij de gedwongen afstand van baby’s. Ergo, een gedeelde schuldbekentenis en dito aansprakelijkheid. Dàt is mijns inziens waarom de overheid niet wenst mee te werken aan de realisatie ervan. Dat kost geld en gezichtsverlies.
De neutraliteit van een muurschildering wordt onderstreept door het informatieve karakter ervan. Hierdoor blijft de overheid buiten beeld. Het is dus het politieke spel van: hoe veeg ik mijn eigen juridische straatje schoon? Dit is dan ook de reden waarom ik principieel geweigerd heb om mee te werken aan de muurschildering. Ik heb mij niet voor het karretje van de gemeente Breda willen laten spannen.

Het argument van de gemeente dat een monument te duur is is volstrekte onzin, aangezien wij hebben aangegeven het monument zelf te willen financieren, d.m.v. giften, crowdfunding en subsidies. Dus het enige waar wij om vroegen was een lokatie voor het monument. Meer niet. Het was gewoon een politiek spel dat hier werd gespeeld: hoe ontwijken we onze aansprakelijkheid als gemeente Breda? Door te kiezen voor een muurschildering in plaats van een monument.

Realisatie

De burgemeester heeft de muurschildering vol trots gepresenteerd, met woorden die hij letterlijk had gekopieerd van deze website en zonder rekening te houden met auteursrecht, ondersteund door enige woorden van betrokkenen.
Mijn oprechte complimenten aan de kunstenaar Nils Westergard voor de kunstzinnige uiting. Breda is een toeristische attractie rijker voor de stadswandeling, want meer dan een toeristische attractie is de gerealiseerde muurschildering niet.
Het doet in mijn optiek geen eer aan de gevoelens, emoties en behoeften van de slachtoffers. Immers, het ging ons om een monument waarvan wijzelf konden bepalen hoe het eruit zou gaan zien. In plaats daarvan bepaalde de gemeente hoe en wat en konden wij alleen nog maar de plaatjes inkleuren.
De zichtbare QR-code bij de muurschildering leidt naar website van de maker ipv aanvullende informatie over de achtergrond van het monument zoals wij voor ogen hadden.

Ik vind het respectloos dat de Gemeente Breda NIET naar ons heeft geluisterd. Ons leed was van ondergeschikt belang aan het politieke en vooral het juridische belang van de gemeente. Want van acceptatie van aansprakelijkheid door de overheid kon al helemaal geen sprake zijn. Op alle fronten heeft de Gemeente Breda onze behoeften naast zich neergelegd en op eigen houtje besloten tot wat de gemeente vindt dat goed voor ons is; het is een herhaling van de geschiedenis. Ik ben hier furieus over. Het is dan ook precies de reden dat ik er op deze website verder geen aandacht meer aan besteed. Er is niets veranderd in de afgelopen 60 jaar: de politiek speelt mooi weer en doet alsof haar neus bloedt.

De tijd en vooral de politiek is niet rijp voor een Nationaal Monument voor Gedwongen Afstand van Baby’s in Nederland.

#principes, #eer, #verantwoordelijkheid, #oprechtheid, #respect, #rouw, #leed #BredaNu

Doorgesneden banden

Alleen voor leden

Om deze pagina te kunnen zien moet je eerst zijn ingelogd. Deze pagina is uitsluitend toegankelijk voor leden. Om verder te gaan moet je je geregistreerd hebben voor deze website.

Nieuwe aanmelding?

Registreer je eenmalig op de pagina Registratie.

Al geregistreerd?

Als je je al eens eerder geregistreerd hebt log dan in via de pagina Inloggen.
Het is NIET MOGELIJK om in te loggen met Facebook- of inloggegevens van andere websites.
Let op! Als je driemaal foutief inlogt dan wordt je aanmelding tijdelijk geblokkeerd. Je kunt het dan een dag later opnieuw proberen. 

Verschil tussen Registreren en Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Stel je wachtwoord opnieuw in.

Vragen?

Neem contact met me op.

Acceptatie voorwaarden

Door je te registreren, in te loggen op deze website of deze website te bezoeken accepteer je de voorwaarden gesteld in het protocol.

Oproep foto’s en meer

Informatie gevraagd

Geregeld krijg ik vragen over of er meer informatie te vinden is. Of er foto’s (liefst van henzelf of personeel) ergens te vinden zijn, over hoe e.e.a. er uit zag, wat de omstandigheden waren. Ik tracht hier duidelijkheid over te krijgen, maar veel informatie is versnipperd en verspreid in particuliere archieven en verzamelingen. Daarom heb ik alle, mij bekende, bronnen verzameld op de Veelgestelde Vragen – en de Op zoek pagina.

Foto’s gezocht

Er zijn ook foto’s in bezit bij particulieren. Formeel was het niet toegestaan om foto’s te maken in Moederheil, maar gelukkig zijn er verzorgsters geweest die stiekem toch foto’s hebben gemaakt. Een deel ervan is gedigitaliseerd door het Stadsarchief van Breda en voor de rest is het afwachten of er mensen zich melden dat zij foto’s in hun bezit hebben uit Moederheil waar kinderen, verzorgsters en nonnen op staan.

Heeft u een fotoalbum in de familie waarin kinderen van Moederheil of Valkenhorst staan of van het gebouw en de inrichting zelf en u hebt dit niet eerder kenbaar gemaakt, dan wil ik u vragen om dit (eventueel anoniem) te melden bij Moederheil.nl. Geef er bij aan dat u toestemming geeft om deze online (op deze website) te delen.

Veel mensen verlangen naar een foto uit hun eerste levensjaren of van hun kindje dat ze gedwongen moesten afstaan. U bepaalt wat u wel of niet wilt delen. U maakt mensen hier heel erg blij mee.

Reünie

Ook krijg ik vragen over een mogelijke reünie. Op dit moment staat er niets gepland. Misschien zijn er leden die iets willen organiseren? Een oproep hiervoor kan op deze website worden geplaatst.

Nalatenschap

In het geval van een nalatenschap (foto’s/fotoalbums/video’s van Moederheil of Valkenhorst) wordt het zeer op prijs gesteld als de erfgenamen contact willen opnemen met mij of het Stadsarchief in Breda zodat de beelden beschikbaar kunnen gemaakt voor online publicatie. De foto’s zullen worden gedigitaliseerd, gepubliceerd en bewaard worden voor het nageslacht, met inachtneming van de privacy. Heel veel mensen beschikken niet over een babyfoto van henzelf.

Veiling

Een impressie van de doopvont in de doopkapel. Op zoek naar een foto van de echte.

Voorafgaand aan de sloop van het gebouw is er destijds een veiling geweest, waarin diverse zaken werden verkocht. Dingen zoals de doopvont uit de doopkapel, de trap uit de centrale hal, verlichting, meubilair, enzovoort. Ik zou graag een overzicht met foto’s willen publiceren op deze website van wat destijds geveild is.

Ik ben dan ook op zoek naar de inventarislijst van de veiling met foto’s. Welk veilinghuis was hierbij betrokken en is bekend waar deze was/is gevestigd?

Vooral een foto van de doopvont waarmee zovelen van ons zijn gedoopt zou wel heel erg bijzonder zijn. Heeft u destijds goederen gekocht op deze veiling, dan zou ik het op prijs stellen indien u mij er een foto van zou willen sturen.

Vragen of antwoorden? Neem contact met mij op.

Lucas Verberne

Excuses in de uitverkoop

Er is op dit moment nogal wat aan de hand, m.b.t. excuses. Velen van ons zitten met smart te wachten op excuses van de overheid en zelf ben ik van mening dat excuses afkomstig moeten zijn van ALLE betrokken partijen of op zijn minst vertegenwoordigers ervan. Het was namelijk niet alleen de overheid die in deze geschiedenis een cruciale rol speelde.

Vaak wordt vergeten dat het de kerk was die als eerste het ongehuwde moederschap veroordeelde, omdat het niet paste in het christelijke wereldbeeld waarbij het huwelijk de hoeksteen van de samenleving was/is. Elke zondag werd dit vanaf de preekstoel verkondigd aan de miljoenen geïndoctrineerde gelovigen.
Dat deze boodschap erin ging als zoete koek blijkt wel uit het feit dat de christelijke ambtenaren en andere gelovigen dit religieuze beeld als maatschappelijke norm aannamen en het vol ijver in de praktijk brachten. Hierdoor speelden de diverse maatschappelijke en overheidsorganen een cruciale rol in het bewust beschadigen van vele tienduizenden mensen in Nederland. En miljoenen wereldwijd.

En dat deze leugen (het verwerpelijke van het ongehuwde moederschap en haar bastaardkind) als waarheid werd geaccepteerd, dat hebben we wel gemerkt. Deze leugen werd nog versterkt door de daaropvolgende leugen:

Vol enthousiasme stortten de overheid, de kerk en de maatschappij zich op deze “redding”: het stigmatiseren van de ongehuwde moeders en hun kinderen. Want een bastaardkind had natuurlijk een “rugzakje” en moest dus “gered” worden. Van trauma’s had nog niemand gehoord. De kindjes waren allemaal “goed terechtgekomen” door deze gruwelijke, maar toch “nobele” daad. De betrokken partijen konden trots zijn op hun resultaat. Tienduizenden mensen die een nieuw label kregen, hun verleden compleet uitgewist en vervangen door een nieuwe identiteit.

Excuses onder dwang

Al jaren zijn vertegenwoordigers van ons in gesprek met autoriteiten. Talloze pogingen zijn er gedaan om autoriteiten te laten inzien hoe schadelijk hun acties in het verleden zijn geweest en bij zoveel mensen hun leven hebben verwoest. Simpelweg om begrip te kweken of beter nog, empathie. Maar dat blijkt nogal een opgave te zijn, want de huidige vertegenwoordigers van de betrokken partijen en instellingen en organisaties staan helemaal niet te trappelen om verantwoording af te leggen voor de misstanden uit het verleden waar zij destijds verantwoordelijk voor waren en actief aan meewerkten.

De tweeslachtigheid blijkt wel uit het feit dat bijvoorbeeld de kerk aangeeft dat zij er altijd waren voor het behoud van de relatie tussen moeder en kind, maar de nonnen ondertussen wèl actief het kind van de moeder scheidden.
Of de FIOM die zich verschuilt achter dat de huidige organisatie niet dezelfde FIOM is die toen actief betrokken was bij het scheiden van moeder en kind. Het excuus: er zijn talloze fusies geweest, waardoor de organisatie totaal is veranderd. Vreemd genoeg draagt de organisatie tot op heden wel nog steeds dezelfde naam, waarmee men feitelijk de oorspronkelijke identiteit (inclusief besmet imago van betrokkenheid) in stand houdt.

Hypocrisie

Maar al te vaak hebben we in gesprekken met de instanties te horen gekregen hoe erg men het allemaal voor ons vindt en hoe zeer men met ons meeleeft. Dan krijg je het gevoel dat men het ook meent. Maar de schijn bedriegt, want er hangt namelijk een prijskaartje aan. Het mag namelijk allemaal niks kosten. Geen imagoschade en vooral geen financiële schade voor de verantwoordelijke partijen. Dat wij zelf zowel emotionele, psychische als financiële schade hebben geleden en daar al decennia mee worstelen is volstrekt irrelevant. Dat is ondergeschikt aan de politieke, financiële en religieuze belangen van de autoriteiten en instanties.

Ik heb veel respect voor mijn medestrijders in deze. En de frustratie van het continue “Nee” als antwoord te moeten aanhoren, daar word je niet bepaald vrolijk van. Want wat willen wij nu eigenlijk? We willen oprechte en welgemeende excuses, zonder voorwaarden en restricties, we willen gehoord en gecompenseerd worden voor wat ons is aangedaan. Overigens wil niet iedereen dat. Maar het is al duidelijk dat we daar niet op hoeven te rekenen.
Vanuit de kerk komt er na de reactie die ik in 2023 ontving op mijn open brief aan de kerk alleen een oorverdovende stilte. De overheid zet vol zijn hakken in het zand en is zo flexibel als gewapend schokbeton. Geen krimp geven ze. Het enige dat de overheid bereid is om te doen is een videoboodschap op te nemen waarin excuses worden gemaakt. Excuses via een videoboodschap? Ik dacht eerst dat het als grap bedoeld was, maar het tegendeel blijkt waar.

Afgedwongen excuses

Waarom afgedwongen? Omdat wij er zelf om hebben gebeden en gesmeekt. Omdat wij op onze knieën hebben gevraagd om excuses. Wat zeggen mij afgedwongen excuses via een videoboodschap? Dat de overheid geheel niet bereid is om de confrontatie aan te gaan met de slachtoffers. Dat de overheid zich volstrekt niet verantwoordelijk voelt voor wat ons is aangedaan, en de rechter gaat hier zelfs in mee (uitspraak rechter tegen Trudy Scheele). Ons vooral niet in de ogen te hoeven kijken terwijl je je afgedwongen excuses uitspreekt in een tien minuten durende videoboodschap, tussen de bedrijven door opgenomen in een kamertje op het Ministerie van Justitie, is de weg van de minste weerstand. Nadat de boodschap is opgenomen en verspreid gaan de heren en dames ambtenaren gewoon weer over tot de orde van de dag. Alsof er niets is gebeurd. De overheid veegt letterlijk zijn achterwerk af met onze gevraagde (afgedwongen) excuses. Het mag namelijk niets kosten en al helemaal geen imagoschade. Dus het is prettiger voor de overheid als alles gewoon fijn onder het kleed blijft. Het is stuitend en respectloos.

Geen begrip, geen empathie en vooral geen verantwoordelijkheidsbesef. Uit alles is af te leiden dat wij niet serieus worden genomen door de autoriteiten. We zijn niet meer dan het steentje in de schoen van de overheid, een luis in de pels van de ambtenaren en de kerk.

Je kunt je afvragen of dergelijke excuses enige waarde hebben. Er zullen altijd mensen zijn die er genoegen mee nemen. Voor mij geldt dat niet. Afgedwongen excuses zijn niet meer dan een holle schil, want het is niet vanuit henzelf en in hun eigen bewoording gekomen.
Daarnaast zijn excuses op zich voor mij al helemaal niet voldoende. Belangrijk om hierbij te melden is dat wij allen zeer grote schade hebben geleden, tot op de dag van vandaag.
Ons is ongevraagd onze gehele familie afgenomen. Er is ons hiermee bewust leed aangedaan. M.a.w. excuses zonder schadevergoeding is voor mij al helemaal nietszeggend. Hoe hoog zou die schadevergoeding dan moeten zijn? In ieder geval zodanig dat het de betrokken partijen pijn doet. En dus geen schandalig lage afkoopsom t.w.v. €5000, want daar veeg ik mijn * mee af.

Nieuwe ontwikkelingen

Met het vertrek van de NSC uit het demissionaire kabinet en het opstappen van Teun Struycken als staatssecretaris lijkt het erop dat onze kansen op een excuus, laat staan een schadevergoeding minimaal zijn geworden. Door politieke prioriteiten staan we zo’n beetje weer helemaal achteraan in de rij. Op korte termijn hoeven we dan ook niets te verwachten, als er al überhaupt iets gaat gebeuren, en daar lijkt het helemaal niet op. In ieder geval niet voor de verkiezingen.

Roelie Post

Toeslagenaffaire, kinderhandel, adoptielobby en orgaanhandel met Roelie Post | The Trueman Show #238

Deze week hebben we en hele bijzondere vrouw in de podcast, namelijk Roelie Post.
Roelie Post is voormalig EU-ambtenaar en klokkenluidster. Ze verloor alles toen ze het opnam voor de meest kwetsbaren: kinderen.

Van binnenuit werkte ze aan het officiële EU-adoptiebeleid richting Roemenië, maar ontdekte daar een duister web van kinderhandel, adoptie als dekmantel, orgaanroof, en koninklijke inmenging. Toen ze aan de bel trok, werd ze geïsoleerd, monddood gemaakt en uiteindelijk uit het systeem gedrukt. Roelie werd gaslighted, gecanceld, en alles afgenomen, simpelweg omdat ze de waarheid niet meer kon negeren.

De link tussen verdwenen kinderen, adoptiesystemen, orgaanhandel, het koningshuis én de toeslagenaffaire ligt volgens haar voor het oprapen. In deze podcast:

🕵️‍♀️ Roelie’s strijd binnen de EU

Als EU-ambtenaar werkte ze aan het officiële adoptiebeleid richting Roemenië, maar ontdekte een netwerk van kinderhandel, adoptie als dekmantel, orgaanroof en koninklijke inmenging.

⚖️ De prijs van de waarheid

Toen ze de misstanden aankaartte, werd ze geïsoleerd, monddood gemaakt en uiteindelijk uit het systeem gedrukt. Alles werd haar afgenomen — simpelweg omdat ze de waarheid niet kon negeren.

👑 Verborgen banden

Volgens haar ligt de link tussen verdwenen kinderen, adoptiesystemen, orgaanhandel, het koningshuis en de toeslagenaffaire voor het oprapen. Pieter Omtzigt stelde ooit kamervragen, maar sindsdien bleef het stil.

Roelie steunen? Dat kan via https://www.doneeractie.nl/doorgaan-m… Steun The Trueman Show: https://doneren.thetruemanshow.com/  Word Member en bekijk Uncensored op That’s The Spirit: https://thatsthespirit.nu/  

Ledenoverzicht per periode

Alleen voor leden

Om deze pagina te kunnen zien moet je eerst zijn ingelogd. Deze pagina is uitsluitend toegankelijk voor leden. Om verder te gaan moet je je geregistreerd hebben voor deze website.

Nieuwe aanmelding?

Registreer je eenmalig op de pagina Registratie.

Al geregistreerd?

Als je je al eens eerder geregistreerd hebt log dan in via de pagina Inloggen.
Het is NIET MOGELIJK om in te loggen met Facebook- of inloggegevens van andere websites.
Let op! Als je driemaal foutief inlogt dan wordt je aanmelding tijdelijk geblokkeerd. Je kunt het dan een dag later opnieuw proberen. 

Verschil tussen Registreren en Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Stel je wachtwoord opnieuw in.

Vragen?

Neem contact met me op.

Acceptatie voorwaarden

Door je te registreren, in te loggen op deze website of deze website te bezoeken accepteer je de voorwaarden gesteld in het protocol.

Pagina 3 van 17

Mogelijk gemaakt door WordPress & Thema door Anders Norén

Translate >>