Tussen 1922 en 1998 verdwenen bijna 800 baby’s en kinderen in de beerput van een door de nonnen gerund Rooms-Katholiek kindertehuis in Tuam, Ierland. Ik heb vandaag de documentaire The Missing Children gezien. Het is een ontzettend schokkend en aangrijpend verhaal en de overeenkomsten met Moederheil zijn opvallend.
Het brengt bij mij de vraag naar boven over hoeveel sterfgevallen er waren in Moederheil en waar al deze overledenen zijn begraven.
Helaas is de documentaire nog maar twee dagen te zien via deze link. Hopelijk dat ie binnenkort elders opnieuw beschikbaar komt.
Meer informatie: